מה אסור לעשות בראיון עבודה

אין ספק שראיון עבודה הוא אחד הרגעים המלחיצים ביותר שאנחנו יכולים להימצא בתוכם. במעמד הראיון אנו נמצאים מול אדם אחד או מספר אנשים, תלוי בארגון ובשיטת הראיון, כאשר אנו נבחנים לאור קורות החיים ששלחנו וזומנו באמצעות סדרת שאלות ושיח שמעלה את היכולות שלנו בהקשרים הרלוונטיים. חשוב לציין כי במעמד הראיון יש דברים רבים שאנו צריכים לשים אליהם לב, כדי לדעת מה לעשות ומה לא לעשות. מאחר ומדובר בפרק זמן נתון שבו אנו נדרשים להפיק את המיטב על מנת שניבחר לתפקיד. מהם הדברים שאסור לנו לעשות?

שלב ההגעה וההמתנה

    1. לראיון עבודה אף פעם אסור לאחר. ההמלצה היא להגיע כרבע שעה עד עשרים דקות לפני ובמקרה הגרוע ביותר להודיע שהגעתם ואתם ממתינים. אם מגיעים בלחץ, קיימת אפשרות לנשימות מהירות והזעת יתר, מה שיכול להכביד על הכף לרעתנו וכמובן לא ניכנס נינוחים ורעננים.

 

    1. חשוב להתלבש כראוי. אם עדיין לא מדובר על יום החתונה שלנו, אין צורך להתגנדר, אך גם לא מדובר על סוכת המציל ואין סיבה להגיע בלבוש יומיומי וכפכפים. חשוב לכבד את המעמד ולהראות רצינות שתבוא לידי ביטוי בביגוד הנעים, בתסרוקת מסודרת ובגילוח (אם מדובר על גברים).

 

  1. לא לשחק בפלאפון בזמן ההמתנה. כיום אנחנו כבר רגילים להוציא את הנייד מהכיס ולגלוש בו בכל זמן אפשרי אולם ההמתנה לראיון היא חלק שיכול להיות רלוונטי גם כן, משום שאז נראה שאדם משועמם ממתין ומשחק בסלולארי שלו.

מה לא עושים בזמן הראיון

בתור התחלה, חשוב להיכנס ולהיות חייכנים או לבביים, אין צורך להיכנס במראה לחוץ או כועס. יש להיכנס בנינוחות ולשבת היכן שצריך.

כמובן שגם הישיבה היא חלק חשוב בתצוגת התכלית הזו ואם רוצים להתאמID-10035632ן לפני כן בבית או עם חברים, מה טוב.
בחלק שבו צריך לספר את קורות החיים, חשוב מראש לדעת מהו העיקר ומהו התפל וכמובן לעשות זאת באופן שוטף וענייני.

כאשר עולות שאלות יש להבחין האם מדובר בשאלות שחוזרות על עצמן ולהיות עקביים בתשובות וחושב לזכור כי לא מדובר על שיחת בית קפה, אלא על ראיון עבודה שיקבע האם הבחירה תהיה בנו או באחרים.

תשובות שלא נותנים בראיון עבודה

  1. לא צריך להראות התלהבות יתר, הצגת תחושות שליחות וכיוצא בזה.
  2. בזמן שאלת ציפיות השכר, חשוב לענות בסכום ריאלי וסביר.
  3. הצגת הפרטים האישיים היא חלק בלתי נפרד לעיתים, אך יש להכניסו באופן מדוד. אין סיבה לתאר אסונות משפחתיים וכדומה כדי לזכות באהדת המראיין.
  4. אין סיבה "ללכלך" על מקום העבודה הקודם והבוס ההוא. הדבר יכול להציג אותנו באור שלא התכוונו אליו. אם רוצים להציג עוולה מסוימת, כדאי לעשות זאת באופן דיפלומטי ובטוב טעם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>