שלבים בהקמת חברת קידום אתרים בישראל

בישראל פועלות מאות חברות בתחום הקידום אתרים (SEO) ואלפי חברות באופן כללי בתחום השיווק באינטרנט. חברות יכולות להיות פרילנסר אשר מפעיל עסק קטן ועד חברות פרסום עם 80-100 עובדים אשר עיקר פעילותן הינו שיווק באינטרנט. לאחרונה אנו מזהים מגמה הולכת וגודלת של גיוס אנשי קידום אתרים לחברות, יותר ויותר חברות בתחום גודלת בישראל כאשר עיקר השירות הינו עבור חברות ישראליות הפועלות בשווקים בחו"ל או חברות מחו"ל אשר מחפשות חברות שיווק באינטרנט בישראל.

על מנת להקל על התהליך, פירקנו את תהליך הקמת החברה ל4 שלבים עיקריים, אשר לכל סעיף כזה ישנם תתי סעיפים של קבלת החלטות.

תהליך הקמת חברת קידום אתרים בישראל:

  1. שלב האיפיון/הבנה

בשלב זה, על המנכ"ל/בעלים להבין איך הוא רוצה לראות את החברה שלו. כלומר להגדרי מספר דברים, כמו לדוגמא:

  • האם מדובר בחברת יחיד, קטנה או בינונית.
  • האם החברה תפעיל פרוייקטים עצמאיים שלה או עבודה מול לקוחות.
  • מה היא שיטת העבודה מול הלקוחות, ריטיינר או אחוזים וכן הלאה.
  • מה הם מגוון השירותים שהחברה תציע ללקוחות.
  1. שלב רישום חברה בע"מ

שלב זה הוא מבחינה חוקית. האם להקים עסק פטור, עסק מורשה או חברה בע"מ. רוב החברות הינן שותפות ולכן מומלץ לבצע רישום חברה בע"מ. אנו ממליצים להקל על תהליך ההקמה ולבצע את רישום חברה באינטרנט באמצעות הכלי של Ettorney. בשלב זה יש גם לקחת רואה חשבון שילווה את החברה ובנוסף עו"ד. יש צורך בעו"ד שילווה את החברה משום שמדובר בעבודה מול לקוחות וחוזים רבים.

  1. שלב בניית הצוות

אחרי שהבנתם איך הולכת להראות החברה, עליכם לבצע את שלב בניית הצוות של החברה. בהתאם למה שהגדרתם בשלב 1 ו2, כך תוכלו לבנות את הצוות, במידה והגדרתם את העבודה מול הלקוחות תצטרכו לקחת מנהל/י לקוחות לדוגמא. במידה והגדרתם כי מודבר בחברה רשומה, תוכלו להעסיק את העובדים כעובדים, בניגוד לכך שתבחרו בעסק פטור (העסקת פרילנסרים בלבד). בניית הצוות צריכה להיות חופפת לשירותים שהינכם מציעים בחברה. ניתן כמובן לבצע פרסום משרות באתר – SEO Jobs. הגדירו את פרופיל העובדים ועל פי הפרופיל תבנו את תיאור המשרה, מומלץ להיעזר באיש מקצוע בבניית תיאור המשרה על מנת למקסם את ההיענות להצעת העבודה.

  1. שלב האסטרטגיה הלאה

אחרי כל השלבים הבסיסיים, צריך לחשוב על האסטרטגיה הלאה. כלומר האם מחברה קטנה השאיפה לגדול לחברה בינונית או לעשות pivot למוצרי החברה. בשלב זה כן מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי עם הכוונה עסקית נכונה יותר. רבות מהחברות לא מבצעות חשיפה לטווח ארוך בתחום (שנה מהיום, שנתיים מהיום) ולכן נשארות במצב סטטי.

הקמת חברת קידום אתרים בישראל אינו מהלך פשוט כפי שהיה בעבר, הסיבה העיקרית לכך היא התחרות הרבה הקיימת כרגע בשוק. סיבה עיקרית נוספת הינה שחיקה בתקציבים מול חברות ישראליות (השחיקה נובעת מהתחרות הקיימת וירידה בעלויות התפעול של קמפיינים בשיווק באינטרנט).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>